Blog

Vediete správne svoj e-shop?

06/12/2016

Cieľom internetového obchodu je získať čo najviac nových zákazníkov a zároveň si udržať svojich existujúcich zákazníkov. Avšak to býva pre mnoho e-shopov takmer neprekonateľný problém, pretože kvôli ich neprívetivej použiteľnosti voči zákazníkom, mnohí z nich stránky opúšťa ešte pred dokončením svojej objednávky. O tom, že by sa zákazník na stránky ešte niekedy vrátil, potom nemôže byť ani reč.

Čo patrí medzi hlavné dôvody, kvôli ktorým zákazník e-shopy opúšťa? Podľa prieskumov bolo zistené, že slovenské e-shopy sa dopúšťajú najčastejšie týchto troch chýb:

  • Nútia zákazníka k predčasnému zadávaniu osobných údajov.
  • V e-shope nie je dostatočne popísaný ponúkaný tovar.
  • Predajca tovar opisuje nezrozumiteľne alebo uvádza nepravdivé informácie.

Ľudia sú citliví na poskytovanie osobných údajov

Poskytujete radi svoje osobné údaje neznámym subjektom? S najväčšou pravdepodobnosťou nie. Majte to na mysli pri zriaďovaní Vášho e-shopu a nevyžadujte osobné údaje svojich zákazníkov skôr, než sa zákazník dozvie konečnú cenu za svoj nákup. Ak sa spýtate zákazníka na osobné údaje v pravú chvíľu, získate si jeho dôveru. Nechajte zákazníka, aby sa najskôr dozvedel o dodatočných nákladoch za dopravu či iné poplatky a až potom si od neho vyžiadajte meno, priezvisko, adresu, e-mail a telefón.
Je úplne prirodzené, že zákazník nechce uvádzať svoje osobné údaje, keď nepozná podrobnosti svojej objednávky. Vyhnite sa tomu, aby zákazník musel študovať podrobnosti v často neprehľadných obchodných podmienkach. Zobudíte v ňom nielen neistotu, ale tiež ho tým absolútne odradíte.

Venujte pozornosť popisu tovaru vo svojom e-shope

Ak ponúkate na svojich internetových stránkach nejaký tovar alebo služby, mali by ste o nich vedieť dostatočné množstvo informácií. Tieto informácie by ste mali samozrejme poskytnúť aj svojim zákazníkom, ktorí nemajú možnosť ponúkaný tovar “ohmatať”. Vašou úlohou je pomôcť zákazníkovi s výberom a uľahčiť mu jeho rozhodovanie.
Malé e-shopy to majú s popisom produktov jednoduchšie, avšak aj prevádzkovatelia internetových obchodov, ktoré ponúkajú veľké množstvo tovaru, by mali venovať popisu produktov pozornosť. Vyvarujte sa toho, že popisy u ponúkaného sortimentu úplne chýbajú alebo sú iba skopírované z webových stránok výrobcu. Tieto informácie sú zvyčajne značne nedostačujúce a navyše popisy od výrobcu môže preberať aj Vaša konkurencia. Ak je toho na Vás príliš, obráťte sa na profesionálneho copywritera či marketingovú agentúru, ktorá Vám s obsahom či marketingom pre e-shopy pomôže.

Obsah musí byť ľahko zrozumiteľný a pravdivý

Každý Vami ponúkaný tovar popisujte zrozumiteľne a nezabudnite uviesť technické vlastnosti produktov. Absencia technických parametrov u tovaru, ktorý si zákazník vyberá práve podľa týchto vlastností, je obrovskou chybou. Ak sa zákazník napríklad nedozvie, aký výkon má ponúkaný vysávač, s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde hľadať inam. Na Váš web už sa pritom nemusí nikdy vrátiť.
Zvláštnu pozornosť venujte pravdivosti Vami uvádzaných informácií. Informácie neskresľujte, a ak preberáte informácie z cudzojazyčných stránok, overte si správnosť prekladu. Zlý preklad, tlačové chyby či skreslené informácie Vám zákazníkov nezískajú.

Originálny pútavý dizajn je veľké plus e-shopu, ale nie je všetko

Úspešné internetové obchody a webové stránky majú nielen jedinečný dizajn. Ich prevádzkovateľa neváhali investovať tiež do unikátneho obsahu a profesionálnej SEO optimalizácie. Skúsený webdizajnér veľmi dobre vie, že webové stránky musia byť graficky príťažlivé, užívateľsky prívetivé a tiež musia byť obsahovo zaujímavé.

Investícia do kvalitného e-shopu sa Vám určite vráti oveľa skôr, než v prípade lacného a zle použiteľného internetového obchodu.