Blog

Oplatí sa šetriť na webových stránkach?

24/02/2016

Všade okolo nás sa niekoľko posledných rokov hovorí o šetrení a uťahovaní si opaskov. Hrozba finančnej krízy je strašiakom pre podnikateľov, firmy, ale aj bežných ľudí zamestnaných či už v štátnej správe alebo v súkromných spoločnostiach. Slovo šetriť počujeme niekoľkokrát denne z rôznych médií a už sa nie jeden z nás, pri kúpe služby či tovaru, rozhodol siahnuť po lacnejšom výrobku, či riešení.

S týmto trendom sa čoraz častejšie stretávame aj pri tvorbe web stránok, kde je konkurencia naozaj veľká. V každom meste sa nájde niekoľko firiem, ktoré Vám radi poskytnú svoje služby. Nepochybujeme o odborných kvalitách žiadnej z nich, no často sa stane, že výsledný produkt z ďaleka nesplní očakávané ciele. No rozhodujúci faktor „cena realizácie“ je splnená a tým pádom je klient spokojný.

Web je pre firmu v súčasnosti veľmi dôležitý asistent, pomáha mu prezentovať sa, alebo všetok obchod, teda aj zisk prichádza práve odtiaľto. Pre všetky firmy je veľmi dôležité aby sa k nim klienti dostali v čo najväčšom množstve. Takisto je dôležité aby klienti, ktorí Vašu stránku navštívili sa aj pravidelne vracali a mali dobrý pocit, keď si ju prezerajú.

Predstavme si, že sme si dali navrhnúť stránku a vybrali sme si najlacnejšiu ponuku. Cena bola tak nízka, že nezahrňovala žiadne SEO optimalizácie a grafiku navrhoval začínajúci grafik. Výsledkom je stránka, ktorá má menej zaujímavú grafiku a vo výsledkoch vyhľadávania sa objavuje niekde v strede z celkového počtu nájdených odkazov.

Takáto stránka nám prináša žiadny alebo len minimálny zisk. Na začiatku sme síce ušetrili zopár € na návrhu a realizácii, ale to je asi jediná výhoda, ktorú sme získali. Počas života takéhoto webu, sme v podstate stále v strate. Neustále nám unikajú potenciálni klienti, ktorí možno hľadajú presne to, čo ponúkame my. Keď si toto po nejakej dobe uvedomíme, môžeme spraviť 2 veci:

  • Požiadať dodávateľskú firmu, nech vykoná potrebné práce na to aby stránka začala plniť svoj cieľ. Takéto požiadavky firmy považujú za úpravy existujúceho webu a za všetky vykonané práce musíte zaplatiť.
  • Nájsť si nového dodávateľa a po predchádzajúcich skúsenostiach sa rozhodnete pre o čosi drahšie riešenie, ale o to kvalitnejšie.

Často najlacnejšie riešenia sa nevyplácajú z dlhodobého hľadiska. Je stále najlepšie pristupovať ku každému webu osobitne a navrhnúť klientovi na mieru šité riešenie. Zistiť aké sú krátkodobé a dlhodobé ciele. Vypracovať plán realizácie, jednotlivých úkonov a podľa toho pripraviť cenovú ponuku. Takto budete mať prehľad o tom, čo všetko treba vykonať, aby bol Váš web úspešný.