Blog

Analyzujte konkurenciu a urobte zo svojho e-shopu raj zákazníkov

15/06/2016

Nezáleží na tom, či ste vo svete online predaja nováčikovia, alebo ostrieľaní veteráni. Ak chcete byť lepší ako Vaši konkurenti, musíte o nich vedieť všetko. Ľahšie potom zoptimalizujete svoj e-shop a zvolíte lepšiu obchodnú stratégiu. Zároveň si ľahšie uvedomíte svoje slabiny a zlepšíte ponuku. V tomto článku sa dozviete, ako na analýzu konkurentov a čo robiť, aby ste sa im vyrovnali a prekonali ich.

Optimalizujte svoj e-shop pre internetové vyhľadávače

Množstvo zákazníkov závisí na Vašej viditeľnosti na internete. Ak sa Váš internetový obchod vo vyhľadávaní Google nezobrazuje na prvej stránke, Vaše šance na prilákanie nových návštevníkov strmo klesajú.

Prejdite si kľúčové slová

Zistite, aké kľúčové slová dopomohli Vašim súperom k úspechu. Na internete je niekoľko bezplatných nástrojov, ktoré Vám pomôžu s profesionálnou analýzou.

Prezentácia a cena produktov

Niektorí predajcovia ponúkajú konkurenčné ceny, iní vsádzajú na jednoduchosť platby a rýchlosť doručenia tovaru, ďalší zase zdôrazňujú jedinečnosť svojich produktov. Čo bude Vašou tajnou zbraňou a konkurenčnou výhodou?

Pomer ceny konkurencie

Mali by ste vedieť, aké ceny majú Vaši konkurenti. K tomu Vám poslúžia internetové porovnávače cien, ako napr. Heureka, Pricemania a pod. Ak stavíte na výhodné ceny, určite exportujte svoj tovar do internetových vyhľadávačov cien.

Popis produktov

Jedným z najdôležitejších pravidiel marketingu je prezentovať svoje produkty čo najjednoduchším a nejúdernějším spôsobom. Veľa internetových obchodníkov si zakladá na vizuálnu prezentáciu a dobrom popise produktov. Všimnite si ich stratégie. Používajú iba jeden, alebo viac obrázkov produktu? Ako ho opisujú? Získavajú zákazníkov pomocou reklamy, konkurenčných cien, alebo časovo obmedzených výrazných zliav?

Platby a doručenia

Všetko musí byť naplánované do posledného detailu. Predstavte si seba samého v koži človeka, ktorý ešte nikdy cez internet nenakupoval. Musíte mu jasne a jednoducho vysvetliť, čo má robiť, inak hrozí, že k nákupu nikdy nedôjde. Pozrite sa, aké platobné metódy využívajú Vaši súperi, a zamyslite sa aj nad tým, aké výhody a nevýhody vám prinesie, keď zákazníkom ponúknete doručovania tovaru zdarma.

Pamätajte: žijeme v dynamickom svete. Trh sa stále mení. Preto pravidelne sledujte svojich súperov, optimalizujte svoj obchod podľa meniacich sa podmienok trhu a vybudujte si základňu verných zákazníkov, ktorí sa k Vám budú pravidelne a radi vracať.