Blog

Keď neexistuje “online”, existuje vôbec?

05/01/2017

Posledné mesiace roka 2016 zaznamenali opäť rast v počte užívateľov internetu v SR, stúpol aj počet zhliadnutých webových stránok. V novembri aj októbri používalo internet približne štyri milióny užívateľov v Slovenskej republike. November bol však užívateľmi najúspešnejším mesiacom slovenského internetu vôbec.

Dnešná doba si vyslovene žiada prítomnosť každého podnikania na internete. Je to určitá “povinnosť”, aj keď podnikáte v špecializovanom odbore a internet pre vás ako obchodný kanál reálne nie je príliš dôležitý. Ľudia totiž používajú internet stále viac a viac. Najviac užívateľov pribúda z “okrajových skupín”, akými sú malé deti alebo naopak seniori. Každý užívateľ potom internet používa ako neobmedzený zdroj informácií, kde nájde správy, novinky ale aj firmy, produkty a služby. Ak teda na internete neexistujete, pre väčšinu ľudí dnes vlastne neexistujete vôbec.

Existencia na internete. Ako na to?

Základom webovej prítomnosti sú dnes funkčné webové stránky a odborovo orientované katalógy. Tieto základné prvky vašej webovej prítomnosti si dnes môžete zaobstarať s relatívne nízkym rozpočtom a pritom vo vysokej kvalite. Firemné či odborové katalógy majú svoje nenahraditeľné miesto v možnostiach webovej prítomnosti a zápisy firiem do týchto prehľadných registrov by nemal podceniť nikto, kto chce “reálne existovať”. Používajte tie najväčšie a najúspešnejšie.

Pri plánovaní vašej webovej prítomnosti rozhodne zvažujte aj ďalšie prvky:

  • Fóra a blogy. Sú už dlho dôležitou súčasťou webu, dnes ale trochu zatienené boomom sociálnych sietí. Ako však ukazujú prieskumy, 80% diskusií o produktoch, službách a značkách dnes reálne prebieha práve na blogoch či diskusných fórach, nie na sociálnych sieťach. A nenavádzame vás, aby ste si založili blog alebo fórum. Často sa stačí reálne zúčastňovať diskusií na existujúcich blogoch či fórach. Môžete tam prezentovať svoje názory, postoje a napríklad aj značku, produkt a pod.
  • Obľuba prezentácie na sociálnych sieťach v rámci firemnej komunikácie stále rastie: byť na Facebooku, Google Plus, či Twitteri je dnes skrátka “moderné”. Sociálne siete so sebou prinášajú rad možností, ale tiež úskalia, ktorým by sme sa radi na našom blogu venovali v najbližších príspevkoch. Jedna rada dopredu: Ak sa rozhodnete “existovať” aj v rámci týchto sietí, nezanedbajte ich “opatrovanie”. Inak môžu pracovať aj proti vám.
  • Špecificky a s veľkou rozvahou možno samotnú prítomnosť na internete riešiť ako vedľajší efekt využitia zľavových serverov.
  • A prečo nevyužiť videokanál na YouTube? Video je dnes veľmi obľúbená forma. Prezentujte svoju firmu, produkty alebo služby týmto atraktívnym spôsobom. Vytvoriť video je v dnešnej dobe veľmi jednoduché – stačiť vám k tomu bude bežná domáca technika. Oplatí sa to jednoducho “skúsiť” … Používatelia dnes neoceňujú len technickú kvalitu, ale oveľa viac nápad a vtip.

Zviditeľnite sa!

“Existovať” na internete dnes neznamená len “vlastniť webovú stránku”. Uvažujte aj o ďalších formách vašej prezencie tak, aby ste svoje oznámenia dostali na čo najviac miest na internete a zvýšili tak šancu, že vás vaši (potenciálni) zákazníci nájdu a oslovia.