Blog

12 tipov ako napísať kvalitný obsah na web

20/09/2016

SEO Copywriting v dnešnej forme je niečo medzi čiernou mágiou a novým umeleckým smerom, pretože je veľmi dôležitý pre vybudovanie vplyvu Vašich stránok, napriek tomu ale nikto netuší, ako vlastne presne funguje.

A to je len jedna stránka vecí, tou druhou (a opäť nie zrovna priaznivou) je fakt, že čo bolo v jeden čas skvelou optimalizáciou, dnes možno pozícii stránok poškodzuje. Aj napriek tomu sa ale dá povedať, že niektoré trendy platia stále, takže bez ďalšieho dlhého odkladanie, tu ich máte!

1. Píšte pre ľudí, na roboty len mierne optimalizujte

Na internete nikto nechce čítať neprirodzené texty určené pre roboty. Všetko naznačuje tomu, že Google preferuje prirodzený tok reči / písanie, pred umelými a trikmi “vyhnanými” SEO stránkami. Trocha optimalizácie pre roboty je síce vždy na mieste, je ale nesmierne ľahké to takpovediac “prehnať”.

2. Zabudnite na hustotu slov raz a navždy

Tá mohla byť rozhodujúcim faktorom pár rokov naspäť, ale dnes nič nenaznačuje, že by Google preferoval istú hustotu slov pred inou. Je iste dôležité používať relevantné slová, ale iba prirodzene! Veľa ľudí si to ale neuvedomuje a tvrdohlavo napcháva zbytočne slová tam, kam nepatria. A to im dnes môže viac uškodiť ako prospieť…

3. Používajte pridružené kľúčové slová, synonýma a gramatické variácie

Zaujímavá metóda, ako zvýšiť svoje šance bez toho, aby sa človek musel zbytočne uchyľovať k word-stuffingu. Moderné vyhládavače s Googlom na čele sú vďaka LSI (Latent Semantic Indexing) natoľko pokročilé, že výsledky prepoja aj na základe ich synoným, pridružených kľúčových slov alebo gramatických variácií.

4. Píšte dlhý a kvalitný obsah

Priemerná stránka, ktorá sa nachádza v aktuálnom vyhľadávacom Top 10 pre určité kľúčové slovo je 2 tisíc slov dlhá. Skúsenosť hovorí jasne aj v tom, že dlhšie a teda logicky obsažnejšie články, sú častejšie zdieľané, než tie, čo majú len pár odsekov. Aj keby to Google náhodou u nejakých článkoch nepoznal, je ich zbytočné písať, pretože výtvor, u ktorého by išlo len o dĺžku samotnú, by odsúdili sami čitatelia, pretože by ho nikto nezdieľal – prečo ho teda vlastne písať?

5. Využite dlhý “chvost” kľúčových slov

Problém s “veľkými” kľúčovými slovami je ten, že sú veľmi kompetitívne a aby sa v nich stránka umiestnila, vyžaduje to veľa námahy, času i financií. Vnucuje sa otázka, prečo sa teda radšej nesústrediť na mnoho slov obdobných, kde sa skóruje ľahšie? Áno, dlhšie frázy budú menej často hľadané, avšak o to viac ich môžete použiť.

6. Odpovedajte na otázky týkajúce sa služieb zaujímavých pre Vás

Ak majú ľudia ohľadom istých služieb či produktov nejaké otázky, môžete sa staviť, že je napíšu do Google, aby sa dočkali odpovedí. Buďte to teda práve vy, kto im odpovie na všetky otázky najlepšie! Musíte im ponúknuť lepšie odpovede ako Vaši konkurenti, pretože inak pôjdu samozrejme priamo k nim.

7. Obsah predstavte svetu čo najviac kanálmi

Zdieľanie Vám získava odkazy aj návštevnosť a čím viac ľudí Vás bude zdieľať, tým relevantnejším zdrojom sa i Vy budete Google zdať. Nezabudnite teda ani na túto časť a určite obsah zdieľajte, ako to len pôjde: Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, … To všetko je len základ, pamätajte aj na všelijaké newslettre, webové konferencie, blogy alebo fóra.

8. Buďte dobrí na Google+

Posledné trendy naznačujú, že Google+ hrá a bude hrať stále väčšiu úlohu pri hodnotení obsahu v SEO. Nevyhnutné predstavenie Author Ranku značí, že Google začne spájať hodnotiace faktory s individuálnymi ľuďmi. Venujte preto svojmu G+ profilu veľkú pozornosť, aby ste neskôr mohli vyhlásiť určitý text za svoje autorstvo a celý proces tak využiť na svoj prospech (vybudovanie Autor Rank). A prečo byť z toho všetkého tak moc nadšený? Keďže týmto sa zvyšuje prestíž celého obsahu, ktorý kdekoľvek a kedykoľvek napíšete.

9. Title Tagy a snippety stále vládnu

Váš Title Tag je aj dnes prvou vecou, ​​na akú sa Google pozerá, ak sa pokúša nejako kategorizovať príslušnú stránku. Ľudia však uvidia nielen Title Tag, ale aj tzv. Snippet (meta popisok) vždy na konkrétnu SERP (Search Engine Results Page). Zabudujte do nich kľúčové slová, ale opäť zdôrazňujeme, buďte pri tom prirodzení a motivujte ľudí na kliknutie – CTR je dôležitý rankingový faktor a čím viac klikov zo SERP, tým lepšie.

10. Žiadny keyword-stuffing

Google si môže dovoliť najlepších odborníkov vo svojej brandži, takže musíte určite sami uznať, že je extrémne nepravdepodobné, že by mu aj po desiatich rokoch unikali tak základné (aj pre SEO začiatočníka v iných textoch tak evidentné) necnosti webov, aká je napríklad keyword-stuffing. Základným omylom je písať s ohľadom na Google a nie na ľudí.

11. Nepreoptimalizujte texty odkazov

Perfektná optimalizácia odkazu na určité slovo a frázu bola dobrou technikou na zvýšenie rankingu. Tieto dni ale skončili, Google sa začal v linkovacích schémach viac hrabať a dnes za to získate typicky penalizáciu, pretože podľa Google je to pokus o manipuláciu rankingu.

12. Navštevujte Google Suggest a podobné služby

Ako bolo spomenuté predtým, používanie pridružených kľúčových slov, synoným a gramatických variácií je rádovo lepšia metóda ako keyword-stuffing. Ak rozmýšlate nad vhodnými slovami pre web, zavítajte na Google Suggest a poučte sa.