Blog

Ako vytvoriť úspešný e-shop?

08/04/2016

Úspešný internetový obchod, alebo ak chcete e-shop, musí predovšetkým vychádzať v ústrety svojim zákazníkom. Ak je spokojný zákazník, potom je veľmi pravdepodobné, že bude spokojný aj obchodník. Ak to tak nie je, evidentne niečo nehrá do taktu. V tomto článku sa pokúsime zhrnúť päť zásad, ktoré podľa nás predstavujú základné kamene úspechu pre podnikanie v oblasti internetových obchodov.

1. Kvalitný tovar a služby za primerané ceny

Môžete mať najlepší e-shop, ale ak neponúkate kvalitný tovar a služby so skutočnou pridanou hodnotou pre vašich zákazníkov, dlho vám to nevydrží. Pritom tieto podmienky nie je možné od seba oddeliť. Ak máte skvelý tovar, ale mizerné služby pri dodávke tovaru alebo vybavovaní záruky, viac si u vás nikto nič nenakúpi. O čo horšie, každému známemu povie, aby sa vám vyhol. Ak máte skvelý tovar a služby, no vaše ceny nie sú konkurencieschopné, váš tovar nepôjde práve „na dračku“. Ak sa vám podarí dodržať zásadu ponuky kvalitného tovaru a služieb za primerané ceny, splnili ste dôležitý predpoklad pre váš úspech na trhu.

2. Moderný e-shop systém s pohodlným ovládaním

Druhou podmienkou je kvalitný a pohodlný obchod ako taký. Keďže sa v tomto článku venujeme obchodom internetovým, teda e-shopom, sú vašim obchodom internetové stránky, prostredníctvom ktorých si môže váš zákazník u vás nakúpiť cez prehliadač na svojom počítači.

Rovnako ako v kamennom obchode, aj v tom internetovom je potrebné dbať na príjemný e-shop design (predsa len nakupujeme najprv očami). To najdôležitejšie je však to, čomu sa hovorí užívateľský komfort. Rozumne a ergonomicky spracovaný design užívateľského rozhrania je rozhodujúci faktor, podľa ktorého si užívatelia niektorý obchod obľúbia a iný nie.

3. Bezpečné platobné možnosti a spoľahlivé dodacie podmienky

Toto je jedna zo zásad, na ktorých už stroskotalo mnoho začínajúcich e-shopov. Platobné brány bez dostatočného zabezpečenia proti zneužitiu a tovar nedodaný včas alebo ešte lepšie, vôbec. Dôvera zákazníkov (a nielen ich) sa získava roky, ale stratiť sa dá v priebehu jedného dňa. Preto je nevyhnutné dodržať zásadu bezpečnosti pri všetkých platobných transakciách v rámci vášho e-shopu. Ideálne riešenie je použiť, aspoň pre nákupný košík, zabezpečené kryptované spojenie (HTTPS), kde celá komunikácia medzi vašim e-shopom a zákazníkovým prehliadačom prebieha zašifrovaná bezpečným kódovaním (SSL). Na tento účel slúžia špeciálne certifikáty, ktoré zákazníkovi potvrdia totožnosť vášho obchodu. Sú síce za poplatok, ale stratenú dôveru si za peniaze späť nekúpite.

4. Úcta k zákazníkom

Pod touto zásadou máme na mysli ústretové riešenie otázok, problémov a predovšetkým reklamácií vašich klientov. Rovnako ako pri zásade číslo tri, aj tu platí, že vzájomná dôvera medzi predávajúcim a kupujúcim je jedným zo zásadných predpokladov pre ochotu urobiť obchod. Iba obchodník, ktorý vychádza svojim zákazníkom v ústrety pri všetkých ich požiadavkách má šancu na úspech.

5. Efektívny marketing a reklama

Len málokto ju má rád, ale bez nej skrátka nejde robiť biznis. Áno, myslíte si správne – je to reklama. Konkurencia nikdy nespí a nakoniec aj ľudia, keď niečo potrebujú (keď si chcú niečo kúpiť), hľadajú aktuálnu ponuku, ktorú im obchodníci prezentujú vo forme marketingových a reklamných kampaní.