Blog

Aké sú príčiny neúspešnosti webových stránok?

12/04/2016

Prezeráte si firemné weby? Už na prvý pohľad často vidieť, ktoré firmy nevedeli, čo na internet majú dať. Ako príklad uvedieme štandardný spôsob mnohých firiem, akým si predstavujú zadanie výroby webu:

„Urobte nám firemný web, tu máte vizitku, z nej si zosnímajte logo. Na tomto malom firemnom letáku máte fotku našej budovy. Napíšte, že predávame toto a hento. Páčilo by sa nám, keby web bol pekný, zelenej farby, s hnedými prvkami a možno aj bielym tieňovaným písmom.“

Pre profesionálneho tvorcu webu je takéto zadanie signálom. Pozor! Objednávateľ nemá absolútne žiadnu predstavu čo by jeho web mal splniť, že nemá cieľ. Pre niektorých tvorcov uvedené informácie postačujú. Znamenajú biznis. Objednávateľ chce mať nejaký web. Tu je kalkulácia, o mesiac to bude hotové. Nie je ťažké vytvoriť nejaký web. Potom vznikajú weby, ktoré neplnia žiadnu funkciu a sú vytvorené len na efekt. Na ospravedlnenie toho, že web nič nezarobí, sa jeho tvorca nafúkne a podotkne, že je to „imidžový web“.

Čiže pokiaľ nemáte na web čo dať a zveríte toto nič grafikom a programátorom, web Vám, samozrejme, vytvoria. Treba však počítať s tým, že tá stránka bude aj taká. Inak nič nespôsobí. Jednoducho budete mať svoj web a to je všetko.

Príčiny neúspešnosti môžu byť u každého webu iné a v inom rozsahu. Ja za neúspešnosťou webu vidím obvykle také faktory, ktoré znižujú jeho efektívnosť (účinnosť). Sú to najmä:

  1. Nejasný cieľ webu a nedefinovaná cieľová skupina
  2. Nedôveryhodnosť webu
  3. Nereagovanie na potreby zákazníka
  4. Neodlíšenie sa od konkurencie
  5. Neoptimalizovanie webu podľa správania ľudí na vyhľadávači
  6. Nesprávny názov domény
  7. Nevšímavosť k zmenám na internete
  8. Neprehľadný, alebo zastaraný obsah
  9. Slabý dôraz na propagáciu webu
  10. Nekomplexný prístup k dizajnu
  11. Nedostatočná kontrola účinnosti webu
  12. Ignorovanie trendov internetového marketingu