Blog

5 dôvodov, prečo stará web stránka nepredáva

04/11/2016

Keď návštevník webu na prvý pohľad nespozná, s kým má čo dočinenia, odchádza. Pozrite sa s nami na 5 najčastejších dôvodov, prečo niektoré web stránky nepredávajú.

Možno nepotrebujete, aby Váš web priamo predával, každá spoločnosť ale rozhodne potrebuje, aby ju jej web aspoň dobre reprezentoval, poskytol informácie ich zákazníkom alebo plnil ďalšie ciele. Základ je vedieť, čo od svojho webu očakávate. Určenie týchto cieľov mnoho firiem podceňuje a to potom vedie k ich pocitom typu “vrazil som do toho webu veľa peňazí a nič z toho nemám”. Akých hlavných chýb sa vyvarovať?

1. Nudný alebo škaredý design

Prvý dojem je často najdôležitejší. Ak návštevníka Váš web nezaujme, nezobudí v ňom dôveru a nepresvedčí ho, že práve vy ste tá firma, ktorú hľadá, jednoducho odíde. Na toto “presvedčenie” máte asi 5 sekúnd – ak nezaujmete, prídete o potencionálneho zákazníka. Design webu nemusí byť honosný a drahý, malé firmičky si často vystačia so zodpovedajúcou šablónou. Pokiaľ ale plánujete reprezentatívny web, ktorý má plniť určité ciele a má prispievať k budovaniu Vášho brandu, je vážne dobré sa o dizajne webu poradiť s odborníkmi, ktorí Vám poradia, ako web usporiadať podľa pravidiel použiteľnosti webu.

2. Nulová optimalizácia (SEO)

Magická skratka “SEO” sa na internete neskloňuje vo všetkých pádoch pre nič za nic. Optimalizácia pre vyhľadávače je v dnešnej dobe jedna z najefektívnejších metód, ako o sebe dať na internete vedieť. Tak schválne – čo urobíte, keď budete hľadať hotel v Paríži? Vygooglíte si ho. Výsledky na prvých stránkach nie sú náhoda – je za tým dlhodobá práca optimalizácie webu alebo linkbuildingu – nákupu spätných odkazov. Najlepšie je si na to najať ľudí, ktorí sa tým živia, než vymýšľať provizórne riešenie. Sú veci, ktoré ale môžete urobiť už dnes sami:

  • Nezahlcujte svoj web obrázkami a stavte skôr na čitateľné texty
  • Do nadpisov a titulkov dajte kľúčové slová
  • Pravidelne publikujte novinky a zaujímavosti z Vášho odboru

3. Zlá štruktúra webu a informácií v ňom

Kde sú hlavné produkty? Ako môžem kontaktovať firmu? Kde nájdete informácie, ktoré hľadám? Všetky tieto veci by mali byť jasné po prvom pohľade na web. A keď to tak nie je? Návštevník odíde a už sa nevráti – s najväčšou pravdepodobnosťou nájde hneď niekoľko konkurenčných firiem, ktoré mu všetky tieto informácie poskytnú – a tým aj istotu, že nákup u nich je to najlepšie riešenie.

Hlavné tipy pre prehľadný web:

  • Z najdôležitejších tzv. landing pages (stránok webu, kam prichádza najviac ľudí z vonku) musí byť jasné, čo ponúkate a prečo je to to najlepšie.
  • Web musí návštevníka doviesť tam, kam potrebujeme – napríklad na zaplatenie objednávky alebo na odoslanie emailu.
  • Štruktúra webu by mala byť čo najprehľadnejšia a mala by návštevníkom umožniť sa dobre zorientovať na akejkoľvek podstránke webu.

4. Nevieme, čo predávate

Na svojom webe sa snažte ponúkať konkrétne produkty alebo služby. Pokiaľ budú Vaše webové stránky príliš všeobecné, ľudia ich horšie nájdu. Naopak, keď web bude zameraný na jednu oblasť (napríklad na predaj exotickej kávy v Bratislave), bude oveľa pravdepodobnejšie, že ten, kto na Váš web príde, na ňom aj nakúpi. Častou chybou je aj to, že z prvej stránky webu nie je na prvý pohľad jasné, čo a v akej kvalite ponúkate – to spôsobí, že ľudia z webu odídu do niekoľkých sekúnd.

Aby ste svoje produkty alebo služby úspešne dostali medzi ľudí, je dobré sa najskôr sústrediť na tzv. marketingový mix (4P: product, placement, pricing, promotion). Keď budú všetky 4 P v harmónii, budú Vaše online marketingové aktivity úspešné.

  • Product (produkt): Zamyslite sa, v čom je Váš výrobok originálny? Čo vlastne predávate? Aké máte konkurenčné výhody?
  • Placement (umiestnenie): Uvedomte si, kto a odkiaľ sú Vaši zákazníci? Ako sa k nim tovar dostane?
  • Pricing (cena): Stanovte si, aká bude Vaša cenová politika? Budete ponúkať luxusný tovar? Lacný tovar? Alebo výhodné balíčky? Aké je skutočná cena produktov?
  • Promotion (propagácia): Kto o Vašom produkte vie? Poznajú ľudia Vašu firmu? Kde by ste chceli svoje produkty prezentovať a akým spôsobom?

5. Zlé alebo žiadne texty

Ľudia na internete čítajú málo, ale čítajú. Väčšinou platí, že čím drahší a exotickejší produkt, tým viac informácií k nemu človek potrebuje. Originálne texty sú základ, ale nič sa nesmie preháňať – text musí byť “tak akurát”. Čo to znamená? To Vám najlepšie povie skúsený copywriter – ten tiež vie napísať texty tak, aby predávali a prezentovali Váš tovar tak, ako chcete.